ועד בית חיצוני

תוכן עניינים

לפרטים נוספים השאירו פרטים
או התקשרו 073-8022050
לקוחות מספרים

 

מוטרדים מהניהול השוטף של הבניין? אין לכם כוחות או זמן להתעסק בזה? הכירו את הפתרון:

שירות חיצוני אשר נועד להחליף את ועד הבית הנוכחי. השירות יסופק על ידי חברת UP-TOWN. יתרונותיו של השירות הינם גדולים ומורגשים – החל מחיסכון בזמן ומאמצים, ידע מקצועי, ועוד. אנחנו מתחייבים לספק שירות אישי ואדיב, זמינות מרבית בשעת הצורך, ומחירים אטרקטיביים.

מהו ועד בית חיצוני – מה זה בכלל?

ועד בית חיצוני הינו שירות אשר מחליף את ועד הבית הקיים, ועד הבית אשר מתגורר בבניין. השירות מוחלף בתמורה לתשלום חודשי אשר הוגדר מראש. ועד הבית החיצוני יספק את כלל השירותים שוועד הבית הנוכחי סיפק עד כה. תפקידו העיקרית היא התחזוקה והניקיון השוטף. 

בנוסף, ועד הבית החיצוני יתמודד גם אם תלונות מדיירים, ניהול משימות בתחזוקת הבניין, ניהול כספים וגבייה מכלל הדיירים, פתירת מחלוקות ובעיות, וכמובן שכירת שירותים חיצוניים. כלל השירותים החיצונים מסופקים במטרה לפתור בעיות הנוגעות למשימות התחזוקה והניקיון. החל מהשכרת שירותי חברת ניקיון, תחזוקת מעליות הבניין, טיפוח הגינה, והניהול השוטף והחודשי. במרבית מהמקרים, ועד בית חיצוני הינו שירות אשר מסופק על ידי חברת ניהול ואחזקה.

מה תפקידו של ועד בית חיצוני?

ועד בית חיצוני הינו ועד בית שלא משתייך לבניין באף צורה – לא מתגורר בו. ועד בית זה, מקבל סמכות מלאה כמו ועד הבית הרגיל. ההבדל היחיד הינו בשכר. ועד בית שגר בבניין אינו מקבל תשלום, לעומת זאת, ועד בית חיצוני מקבל תשלום ושכר בעבור עבודתו. ועד בית חיצוני, יכול להיבחר על ידי בית המשפט, על ידי האסיפה הכללית של נציגי הדירות, ועל ידי המפקח הראשי. במרבית מהמקרים, ועד הבית החיצוני הינו ועד בית מטעם חברה המתמחה בניהול ואחזקה מבנים.

אז מהו תפקידו של ועד בית חיצוני? בדומה לוועד בית רגיל הוא אחראי להכל מהכל:

  • גבייה ותשלומים – ועד הבית החיצוני אחראי לכל ענייני הגבייה והתשלומים של הבניין. לדוגמא: פתיחת חשבון בנק ייעודי, גביית תשלומים מהדיירים, הפקת דוח כספים שנתי, וכמעט כל נושא אחר אשר דורש התערבות כספית, כלכלית, או ניהולית ברמת הכסף.

    *ועד הבית החיצוני אחראי גם על ייצוג הבניין והדיירים בצד המשפטי.
  • התעסקות עם ספקים ונותני שירות – לעיתים תכופות, הוועד, אחראי על ההתעסקות השוטפת עם ספקים ונותני שירות נוספים. החל משירותי ניקיון ואחזקה, טיפוח הגינה, התקשרות עם בעלי מקצוע, וגם ניהול ואחזקה בשוטף. זה חלק ניכר מתפקידו העיקרי.
  • תחזוקה שוטפת – עיקר הפעילות של ועד הבית החיצוני היא לדאוג שהכל מבוצע בצורה מדויקת ונכונה. החל משירותי ניקיון ואחזקה, ניהול כספים וגבייה, ושירותים צדדים אשר נדרשים לדיירים. החל מתיקונים קלים לבניין המשותף, ועד אחזקת מעליות.

 

אלה הם שלושת התפקידים העיקריים של ועד בית חיצוני. בתוכם, תמצאו תת נושאים אשר פעילותם מתבצעת על ידי ועד הבית. ועד הבית איננה עבודה קלה ומצריכה הרבה התעסקות. במידה ואף אחד מהדיירים לא מעוניין לקחת על עצמו את היוזמה, ניתן למנות ועד בית חיצוני או לפנות לאגודה לתרבות הדיור או למפקח המקרקעין לשם בחירת ועד בית זמני או קבוע.

מינוי ועד בית חיצוני – איך זה מתבצע?

מינוי ועד בית חיצוני בשכר מבוצעת בשני שלבים עיקריים:

הראשונה, על ידי אסיפה של כלל בעלי הדירות ודיירים של הבניין. במקרים אלו, כלל הדיירים או הרוב המוחלט חייב להחליט על מינוי חדש לוועד הבית של הבניין. הדיון והישיבה נועדה לקיים דו שיח משותף בין כלל הדיירים בבניין המשותף.

השנייה, פנייה אל מפקח רישום המקרקעין. במקרים שבהם לא קיים ועד בית נוכחי או שפעילותו איננה מורגשת או תקינה, כלל הדיירים רשאים לפנות אל מפקח רישום המקרקעין לשם מינוי של ועד בית חיצוני.

אז בקצרה, המינוי יתבצע על ידי החלטת רוב הדיירים או על ידי מפקח המקרקעין באזורכם. המפקח רשאי למנות ועד בית לפי שיקול דעתו האישית, החלטתכם במינוי איננה רלוונטית. האופציה הכי טובה – מינוי של ועד בית חיצוני על ידי דיון בין כלל הדיירים. כך, אתם בוחרים בעצמכם ובשיקול דעת את ועד הבית הבא. יש לבחור בקפידה וחוכמה רבה את היורש הבא של נציגות הבניין שלכם.

ועד בית חיצוני – מהם היתרונות בשכירת חברה חיצונית?

שימוש בחברה חיצונית כנציגה לוועד הבית הינה בחירה מצוינת שתוביל רק ליתרונות. חברה חיצונית מסוגלת להתנהל טוב יותר, להפיק לקחים בצורה אובייקטיבית, ולספק עבודה מדויקת. החברה תהיה אחראית על כל התנהלות הבניין, ברמה האישית, הכלכלית, והמשפטית כאחד.

אז למה כדאי למנות חברה חיצונית לניהול ועד הבית? הנה כמה סיבות מצוינות:

  • ניהול שוטף (התנהלות נכונה) בצורה תקינה – בניינים בישראל ללא חברת ניהול ואחזקה המשמשת כוועד בית, נוטים להתנהל בצורה לא תקינה או לא נכונה. הן ברמת התחזוקה השוטפת, והן ברמת ההתנהלות הכלכלית. לפיכך, אחד מהיתרונות הבולטים בשכירת שירותיה של חברת ניהול ואחזקות, היא הניהול השוטף והנכון. חברת ניהול ואחזקות מתנהלת בצורה אחרת מוועד בית רגיל, ההתנהלות נכונה יותר, קפדנית, ועם ניסיון.
  • מניעת ויכוחים והתנגדויות מדיירים – דיירים נוטים להתווכח רבות, להתנגד לדברים, ופחות לסמוך על אנשים. הסיבה היא די הגיונית, לדיירים שלכם, יש כאבים מהעבר. דייר מהמניין אשר מכהן כוועד הבית, יכול להיראות פחות אובייקטיבי בעיני הדיירים, ופה מתחילה הבעיה. והפתרון לכך, די פשוט. השכרת שירותיה של חברת ניהול ועד בית תמנע ויכוחים רבים בין הדיירים, התנגדויות, ותגרום לאחרים לסמוך עליה בכל החלטה. בקיצור, אם אתם רוצים חיים יותר קלים ופשוטים, פחות סיבוכים מצד הדיירים, חברת ניהול זה הפתרון.
  • חיסכון בזמן והוצאות כספיות – בישראל, קשה מאוד לחסוך כסף! ההוצאות רק גדלות. אם זאת, לחברת ניהול ואחזקות עם ניסיון בניהול כספים, תהיה הפתרון המושלם עבורכם. חברת ניהול יודעת בדיוק כיצד לחסוך לכם בהוצאות כספיות, איך להשתמש בכסף בצורה טובה יותר, ומתי לדחות סיפוקים מיותרים. ללא ספק, אחד מיתרונותיה, היא חיסכון מרבי בזמן וחיסכון משמעותי בהוצאות כספיות בשנה. אם הכסף חשוב לכם, זה הפתרון.

 

הכירו את UP-TOWN – למה לבחור דווקא בנו?

מחפשים ועד בית חיצוני שבאמת יעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר? לא יירדם בשמירה? הגעתם למקום הנכון והמדויק – הכירו את חברת UP-TOWN. החברה פועלת באזור המרכז ומעניקה את שירותיה לכלל הציבור הרחב. החל מקהלים יהודיים, ערבים, ומחולקים. אנו מעמידים לרשותכם צוות מיומן, מקצועי, ואחראי, אשר יספק את עבודתו בצורה הכי יסודית שאפשר. התחזוקה, עלינו.

אז למה לבחור דווקא בנו? לפניכם 3 סיבות רלוונטיות ומוצדקות:

  • צוות מקצועי עם ניסיון של 15 שנה – חברת UP-TOWN מספקת את שירותיה כבר 15 שנה. מאות לקוחות מרוצים, עבודה מסודרת ומתוכננת היטב, ונאמנות לאתיקה המקצועית. מחפשים חברה שעברה כברת דרך ארוכה? הגעתם למקום הנכון.
  • אמינות היא חלק בלתי נפרד מאיתנו – בישראל, מאוד קשה למצוא חברות אמינות וישרות. בגלל זה, אצלנו, אמינות היא ערך עליון והיא חלק מאיתנו. החל מאמינות בשירות האישי, במחירים האטרקטיביים, ושקיפות מתחילת הדרך. הפרטנר שלכם, זה רק UP-TOWN.
  • שירות אישי ומחירים אטרקטיביים לצרכן – חשוב לנו שתהיו מרוצים, חשוב לנו מידת שביעות רצון הלקוחות, והכי חשוב לנו – שתבחרו מהלב. אצלנו, השירות הוא אישי, פרטני, וכמה שיותר ממוקד. המחירים אמינים וישרים בהתאם למדד המחירים לצרכן.

חברת ועד בית חיצוני זה רק UP-TOWN, הפרטנר שלכם לאורך חיים תקין ונכון.

לפרטים נוספים, פגישה ללא התחייבות, או קבלת ייעוץ והצעות מחיר, חייגו עכשיו >> 050-808-6282.